حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

آموزش نظری و عملی، عمومی و اختصاصی ، اشتراک گذاری دانسته ها و تجربیات درباره متافیزیک و علوم غریبه، علوم باطنی، فراروانشناسی، روانشناسی موفقیت و توسعه فردی ، آموزه های قانون جذب.

خواص و انرژی سنگ ها – قسمت اول – تاریخچه ، مفاهیم و روش ها

خواص و انرژی سنگ ها

قسمت اول

تاریخچه ، مفاهیم و روش ها

تاریخچه سنگ درمانی

انسان از زمانی که نوشتاری به یادگار به نسلهای آینده سپرده ، هزاران سال می گذرد، در باب جواهرات سخن زیاد به میان آمده، در زمان حضرت سلیمان (ع) مردم از جواهرات  استفاده می کردند و به آن فخر و عزت می نمودند، در کشتی حضرت نوح (ع) از جواهرات در تاریکی برای روشن شدن استفاده شده است. در مصر در کائنان جواهرات را به خدایان آویخته بودند ، که آنان را خواص متافیزیکی می داد. در زبان عبری هم نام های مختلفی برای سنگ ها و جود دارد. در آئین یونانیان نیز در باب خواص سنگ ها کتاب های بیشماری به رشته تحریر در آمده است. همچنین هرودوت ،افلاطون و ارسطو در رابطه با خواص و قدرت سنگ ها کتاب نوشته اند.

در کتابهای اسلامی و مذهب شیعه مانند کتاب تحفه عالم شاهی ، هدایت الائمه – فرحت العزی – مصباح- تذکره-کنز الحقائق و دیگر کتب در باب خواص جواهرات مطالب زیادی نوشته شده است.

علم گمشده نامی است که سنگ درمان گران و گوهر شناسان بر علم ریشه شناسی ، طبقه بندی و خواص درمانی سنگ ها گذاشته اند . سنگ درمانی ریشه ای شش هزار ساله دارد . منابع مکتوب زیادی از سابقه آن در دست نیست عالمان اصلی این علم که کاهنان مصری و دانشمندان هندی و چینی بوده اند از ترس آنکه مبادا نسخه های جادویی این روش درمانی به دست اغیار بیافتد و حق انحصاری آنها از بین برود ، منابع مکتوب را از میان برده اند. اکنون به غیر از اطلاعاتی مبهم ، تکه تکه و ناقص از این رشته درمانی چیز بیشتری در دست نیست اما بسیاری به این علم رو آورده اند تا آن را از نو بشناسند.

این علم امروزه تحت نام GEM  THERAPY به عنوان یکی از رشته های طب مکمل معرفی و طبقه بندی میشود.

در ایران بزرگانی نظیر ابوعلی سینا ،خواجه نصیر الدین طوسی و ابوریحان بیرونی از خواص سنگ ها آگاه بودند و برای درمان از آنها استفاده میکردند.

با پیشرفت علم فیزیک این علم بیش از بیش مورد توجه و شناخت قرار گرفته است و از صنعت تا درمان از آن استفاده میشود . همچنین در بسیاری از روش های طبیعت درمانی و انرژی درمانی مانند ریکی (reiki ) و پرانا از سنگ ها و کریستال استفاده میشود.

خواص ماورایی سنگ ها و کانی ها - سنگ درمانی

تاثیر سنگ ها بر علوم دیگر

در یونان باستان ، به مردم توصیه می شد سنگها را در کیسه چرمی کوچک با خود حمل کنند ، به صورت گردنبند به گردن خود بیاویزند یا به صورت پودر یا معجون از راه خوراکی استفاده کنند تا به این وسیله از ارواح پلید ، انواع بیماریها ،چشم زخم ها و بلایا و فجایع در امان بمانند . ارسطو فیلسوف مشهور یونانی نیز از قدرت ویژه و منحصر به فرد سنگهای شفا بخش صحبت کرده است.

اعتقاد به نیروی فوق العاده سنگها باعث شده است که از این علم درشاخه های مدیتیشن از سنگ های کریستالی کوارتز استفاده میکنند . این سنگ در باز کردن چاکراها تاثیر بسیار بیشتری دارد . برای این کار تکه های کریستالی بزرگی از کوارتز را به صورت دایره می چینند و خودشان در وسط آن قرار میگیرند.

سنگها به دنیای جادو و ماوراءالطبیعه نیز راه یافته اند . سنگ درمانان معتقدند که عصای جادوگران قدیمی در سر خود دو تکه سنگ بزرگ داشته که این دو سنگ با تاثیری که روی هم داشته اند قدرت چند برابری به صاحبشان می داده اند . امروزه نمونه هایی از این عصاها توسط درمانگران سنگ دوباره باز سازی شده و اگر بخواهید میتوانید یکی از آنها را برای خود تهیه کنید تا قدرت جادویی داشته باشید.

حالا دیگر بسیاری از مراکز ماساژ با استفاده از سنگ های درمانگر این کار را انجام میدهند . ممکن است شما از تاثیرات سنگ ها چیزی ندانید اما تاثیر آنهارا حتماًحس خواهید کرد . برای هنرمندان زمرد میتواند در افزایش ادراکات شهودی مؤثر باشد و نبوغ هنری را افزایش دهد.

سلامتی و شفا با سنگ ها

بیشترین ارتباط سنگ درمانی امروزه با علم پزشکی برقرار شده است. سنگ ها تاثیرات شگفت آوری بر جسم و روان میگذارند. اگر چه تاثیر دراز مدت سنگها بر انسان و دلایل علمی این تاثیرات هنوز در هاله ای ابهام و تردید است.

کوارتز کریستال طبیعی وتسکین دهنده سیستم عصبی است . این سنگ نیروهای اخلالگر محیط را از بین می برد و باعث آرامش انسان میشود . اگر یک کوارتز در اطاقی که در آن زندگی می کنید داشته باشید انرژی منفی محیط را میگیرد و به شما آرامش میدهد.

سنگ اونیکس اعتیاد را درمان می کند. کاهنان مصری استفاده از این سنگ را به معتادان توصیه می کردند. اونیکس از لحاظ روانی باعث هماهنگی روحی انسان می شود و دلگرمی به زندگی را افزایش میدهد. این سنگ با بالا بردن خود باوری و اعتماد به نفس موجب درمان اعتیاد می شود.

سیترین ضد افسردگی و نگرانی است و عوارض دیابت را از بین می برد. علاوه بر اینها سوخت وساز سلولی را هم افزایش میدهد، بنابراین استفاده از آن برای افراد چاق توصیه میشود.

عقیق برای بیماریها و ناتوانانیهای چشمی بسیار مؤثر است و همچنین دارویی تقویتی برای دستگاههای تولید مثل می باشد و در واقع از روح جدید حمایت میکند زیرا در دوران بارداری بسیار تاثیر برانگیز است.

اوپال از خانواده عقیق ،سنگی متعلق به کشور استرالیاست این سنگ فشار خون را افزایش میدهد و افسردگی را از بین میبردبه همین دلیل به طلسم خوشبختی معروف است و طرفداران فراوانی دارد.

سنگ های ماه تولد

سنگ هایی برای متولدین ماه های سال

هر سنگ با متولد ماه خاصی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می کند . برای متولدین هر ماه ،علاوه بر سنگ مخصوص خودش ،ممکن است ...

002.gif مطالعه متن کامل نوشتار در وبسایت حکمت کهن.

 

»»»   از اینجا مطالعه فرمایید.

https://metafn.ir/1399/02/08/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%b1%da%98%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af-%d9%87%d8%a7-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%8c-%d9%85/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی