حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

آموزش نظری و عملی، عمومی و اختصاصی ، اشتراک گذاری دانسته ها و تجربیات درباره متافیزیک و علوم غریبه، علوم باطنی، فراروانشناسی، روانشناسی موفقیت و توسعه فردی ، آموزه های قانون جذب.

فنگ شویی 01 - چیستی و تاریخچه ، مربع لوشو و راز اعداد

فنگ شویی

قسمت اول

چیستی و تاریخچه ، مربع لوشو و راز اعداد

فنگ شویی ، علم کار با انرژی

فنگ شویی از جمله علومی است که کوشیده انرژی های طبیعت را با انرژی های درون انسان به منظور کسب انرژی مثبت منطبق سازد. فنگ شویی با استفاده از ترکیب بندی و نحوه چیدمان مناسب و استفاده درست از رنگ ، خطوط منحنی و جهت اشیاء ، باعث ایجاد نظم در محیط زندگی می شود. 

در صورتی که بتوانیم انرژی های درونی و بیرونی را درست مدیریت نماییم ، می توانیم انرژی مثبت را در زندگی خود جاری سازیم. چینی ها معتقدند در اشیاء و انسان نوعی انرژی به نام چی وجود دارد که باعث ایجاد تعادل در زندگی افراد می شود و انرژی مثبت را به انرژی فیزیکی ، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می کند. با بکارگیری مربع لوشو ، نقشه باگوا و عدد کوآ می توانیم از انرژی مثبت اشیاء در مکان زندگی خویش بهره ببریم.

فنگ شویی واژه چینی و علم کار با انرژی است. دو عنصر اصلی حیات ، آب Shui و  باد Feng منتسب به انرژی های طبیعت هستند. فنگ شویی شامل فنگ شویی فردی و مکانی است.

انرژی چی یا همان انرژی مثبت و انرژی شاچی ، به معنای انرژی منفی است. اگر چی راکد و محبوس بماند تبدیل به انرژی شاچی می شود. پنج عنصر فنگ شویی شامل ، چوب، آتش ، خاک ، فلز و آب است. که هر یک از این عناصر به عنوان مادر یا مخرب عنصر دیگر به حساب می آیند. آن چنان که آب به عنوان عنصر مادر چوب و سبب تغذیه آن است. آتش به عنوان عنصر مخرب چوب و سبب سوخت آن می شود.

فنگ شویی سه اصل مهم و اساسی دارد:

  1. همه چیز زنده است.
  2. همه چیز در حال تغییر ، رشد و دگرگونی است. مانند طبع بدن انسان در دوره های مختلف از زندگی.
  3. همه چیز سلسله وار و متصل به هم ارتباط دارند. (اصل پروانه ای).

تاریخچه فنگ شویی

طبق تحقیقات به عمل آمده توسط دانشمندان از متون مرجع متعلق به قرن دوم قبل از میلاد و کتب شاهزاده‎ای به نام هوآی نان (Huai Nan) و مکتبی به نام ای جینگ (I Ging) در قرن ششم میلادی و دست ‎نویسهای معابد تون هوانگ (Ton Huang) در قرن هشتم میلادی ، علم یا هنر فنگ شویی ، حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح توسط حکیم لائو تسه بنیانگذار تائوئیسم تدوین گشت.

این علم شامل رموز و اطلاعاتی بود که به شیوه سنتی و سینه به سینه از استاد به شاگرد منتقل می‎شده است و در بعضی ادوار تاریخ رونق فراوان می‎یافت و گاه به ورطه فراموشی و نسیان فرو می‎رفت.

در طی قرون ۷ تا ۱۰ میلادی به اوج شکوفایی خود رسید و پیروان بیشماری را شیفته خود ساخت. پس از حدود نیم قرن رکود ، مجدداً رونق یافت و بدین ترتیب به مرور زمان توسط اساتید آن ، شاخه‎های دیگری نیز پایه‎گذاری شد.

با وجود جهان بینی و اعتقادات زیربنایی مشترک ، با گذشت زمان بیش از یکصد شاخه منشعب از این مکتب با هم به رقابت پرداخته‎اند. هر یک از شاخه‎های این مکتب با ابزار و زاویه دید و نگرشی خاص به بررسی جهان پیرامون پردخته است. اما همه آنها با عتقاد به افسانه‎ های چینی کشف اسرارآمیز نوعی محاسبه ریاضی را به اسطوره ‎های باستانی و سرآغاز زمان نسبت می‎دهند.

مربع لوشو

در سرزمین چین امپراطور حکیم و فرزانه فو – زی (Fu-His) در حدود پنج هزار سال پیش ، طرح یک مربع جادویی که از قطرات آب تشکیل شده بود را بر روی لاک یک سنگ پشت غول پیکر که از رودخانه لو (lo) بیرون آمد مشاهده کرد. بر این اساس نماد و رمز کائنات و جریان انرژی جهان به صورت یک ماتریس ریاضی (یا مربعی که دارای سه سطر و سه ستون بود و اعداد از ۱ الی ۹ چنان در داخل آن قرار گرفته بودند که جمع جبری هر سه خانه عمودی و یا افقی آن برابر عدد ۱۵ بود) نقش و توصیف نمود. رنگ قطره‎های آب نیز در هر خانه متفاوت بود.

بر این اساس ، لو – شو (Lo – Sho) مربع جادویی است که کتاب رودخانه لو نامیده می‎شود.

مربع لوشو ، لوح لوشو ، جدول فنگ شویی

در این ماتریس همه اعداد به استثنای عدد ۵ رو به سوی یکی از جهت ‎های هشت‎گانه جغرافیایی دارد و عدد ۵ همواره در مرکز مربع قرار دارد. به همین علت در رابطه با عنصر خاک یا کره ارض مطرح می‎شود و دارای قویترین نیروی زندگی می‎باشد. در نتیجه بهترین امکانات یا بزرگترین خطرات در این نقطه پدیدار می‎گردند. به طور کلی چهار جهت اصلی و چهار جهت فرعی از این نقطه مرکزی منشعب و تقسیم می‎شود.

در علوم غریبه ، و در علم الواح ، عدد ۵ که در مرکز قرار دارد ، نشان دهنده جایگاه مرشد کامل است. که شکلی دایره مانند و کاملاً بسته دارد و مرکز عالم امکان و سنگ بنای هستی محسوب می‎گردد.

در قرن نهم میلادی دو دانشمند به طور مستقل از یکدیگر و از دو موقعیت کاملاً متفاوت به بررسی فنگ شویی پرداختند و از میان بیش از یکصد شاخه این مکتب ، سه روش بسیار مهم و زیربنایی را انتخاب نمودند که به شرح آن می‎پردازیم.

مکتب اول

حکیم فرزانه یانگ یون – سونگ (Yang Yan – Sung)  در کتابی به نام طبیعت زیبا و دلفریب کوآی لین (Kueilini) به صورت کاملاً منسجم به بررسی جزئیات تشکیلات ساختمان طبیعت و مناظر آن پرداخت که این اثر ، کتاب مرجع دانش فنگ ‌شویی است و جهان را از دیدگاه مکتبی براساس فرم و شکل توصیف کرد.

مکتب دوم

یک قرن بعد از شکل گیری مکتب اول ، پیروان آن سیستم دیگری با توجه به قطب نما و جهات اصلی و فرعی بنا نهادند که به روش فوکین (Fukien) معروف شدند.

جهان امروز از شرق تا غرب ، از تلفیق این دو روش برای تحلیل شکل انرژی ، کیفیت زمین و سازه ، چشم انداز اطراف یک خانه ، بررسی جهت گیری ناهمواریها ، آبهای جاری و راکد اطراف استفاده نموده بودند.

مکتب سوم

محموعه ای متنوع و گوناگون از قواعد و پند و اندرزهای عامیانه و سنتی است که ریشه در افسانه‎ های کهن چینی و اسطوره ‎ها دارد. مبتنی بر عقل سلیم و استنتاجات منطقی از طریق مشاهدات است.

عده‎ای این بخش از دانش فنگ‌شویی را تخیلات فانتزی و قوی لجام گسیخته می‎دانند، زیرا با توجه به مد و سلیقه مردمان در هر عصر و دوره‎ای قابل تغییر بوده است. اما در این رابطه باید نظر مشاوران و کارشناسان فنگ‎ شویی را جویا شد زیرا برای تغییرات مناسب در یک پروژه (بدون نیاز به تغییرات اساسی در ساخت و ساز بنا و تغییر مصالح ساختمانی که ممکن است از نظر مالی بسیارگران تمام شود و بدون اتلاف وقت) می‎توان با تعدادی وسایل ارزان قیمت و عناصر متعادل کننده محیط انرژی مخرب و زیان آور را به انرژی مثبت و سازنده تبدیل کرد.

فنگ شویی ، مربع لوشو و راز اعداد

طراحی و دکوراتوری داخلی ، یکی از علومی است که پا به پای معماری ، ساختمان سازی و شهرسازی می‎تواند با بهره‎گیری از این مکتب ، با صرف کمترین هزینه و اختصاص دادن یک بودجه محدود بهترین چرخه سازنده فرمهای انرژیایی را ایجاد کرده و به فضاسازی محیط برای فعالیتهای مختلف چهره زیباتر و جذابتر و مفیدتری دهد.

شیوه ما در آموختن چنین مکتبی بهره‎ گیری از هر سه شیوه جهت ‎های هشتگانه جغرافیایی یا قطب نما برای شناسایی عنصر مکان و استفاده از تقویم نجومی میلادی برای یافتن عنصر فردی و همچنین نحوه کاربرد اشیاء و شناخت عناصر متعادل کننده است.

با هم گام به گام به یک لوح وارد میشویم. این لوح ، لوح زندگی نام دارد و دارای ۹ گام یا مرحله است.

ابتدا ، لوح ۳ در ۳ ، شیوه نگارش آن و رمز اعداد از ۱ تا ۹ را بررسی می‌نماییم. سپس به شرح عناصر و ترتیب آنها در فنگ شویی می ‎پردازیم.

لوح ۳×۳ و رمز اعداد ۹ گانه

بدیهی است یک مربع جادویی که دارای سه سطر و سه ستون باشد ، دارای ...

002.gif مطالعه متن کامل نوشتار در وبسایت حکمت کهن.

 

»»»   از اینجا مطالعه فرمایید.

https://metafn.ir/1399/03/11/%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%8c-%d9%85%d8%b1/

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی