حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

آموزش نظری و عملی، عمومی و اختصاصی ، اشتراک گذاری دانسته ها و تجربیات درباره متافیزیک و علوم غریبه، علوم باطنی، فراروانشناسی، روانشناسی موفقیت و توسعه فردی ، آموزه های قانون جذب.

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

یوگا چیست؟ - همه چیر درباره یوگا ، پرانایاما قلب یوگا

یوگا چیست؟ - همه چیز درباره یوگا

(بخش چهارم)

قلب یوگا

چهارمین پله از نردبان یوگا و در حقیقت قلب یوگا ، پرانایاما است. از طریق انجام تمرینات پرانایاما میتوان به مراحل بالایی از معنویات صعود کرد. تمرینات پرانایام به منظور جذب و کنترل نیروی پرانا می باشد که بیشترین میزان آن در هوا وجود دارد. پرانا نیروی حیات و انرژی زندگی می باشد. با تمرینات کنترل تنفس (پرانایام) میتوان آگاهانه پرانای درونی خود را بالا برد. کنترل پرانا یعنی کنترل فکر و کنترل فکر یعنی کنترل پرانا.

پرانا تولید کننده افکار و آگاهی است و فکر بدون پرانا نمی تواند فعالیتی داشته باشد. پرانا در درون فکر جریان دارد و موجب حرکت فکر می شود. با تمرینات پرانایام از طریق کنترل دم و بازدم میتوان ناخالصی ها را از شش ها و سراسر بدن پاک کرد و سیستم عصبی را تحت کنترل خود درآورد.

پاکسازی و فعالسازی چاکرای دوم یا خاجی

پاکسازی و فعالسازی چاکرای دوم

چاکرای جنسی یا سوادهیستانا 

چاکرای دوم که چاکرای جنسی نیز خوانده می شود و در زبان سانسکریت سوادهیستانا نام دارد که به معنای خانه مخصوص او است. و منظور از او شاگتی انرژی زنانه هستی است که بوجود آورنده تثلیث هندوها (برهما ، ویشنو و شیوا) است. این چاکرا در حدود اندام تناسلی قرار دارد. ذکر آن اُنکار میباشد. لذت جویی و تاییدگرفتن از دیگران تا حد فدا کردن خود ، از مسائل مرتبط با این چاکراست. اگر این چاکرا خیلی باز باشد تمایل به لذتهای جنسی خیلی زیاد میشود. تمریناتی که برای فعال کردن این چاکرا لازم هستند بسیار خطرناک میباشند و حتما باید ...