حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

آموزش نظری و عملی، عمومی و اختصاصی ، اشتراک گذاری دانسته ها و تجربیات درباره متافیزیک و علوم غریبه، علوم باطنی، فراروانشناسی، روانشناسی موفقیت و توسعه فردی ، آموزه های قانون جذب.

چاکرا چیست؟ ، مقدمه ای بر چاکراها - بخش اول

مقدمه ای بر چاکراها - چاکرا چیست؟

بخش اول

 چاکرا در زبان سانسکریت به معنای چرخ است.

چاکراها مراکزو کانونهای مدورانرژی‌ در بدن اثیری انسان هستند.چاکراها به مدارهای انرژی مربوطند که به موازات مغز در اطراف ستون فقرات قرار دارند. چاکراها در بر گیرنده و گرد آورنده هاله های انرژی (پرانا) موجود در فضا هستند که انرژی منتقل کرده و جریان می دهند. هر چاکرا با بخش و عضو خاصی از کالبد ارتباط دارد و انرژی لازم برای عملکرد آنرا تولید میکند.

چاکراها چند وظیفه مهم برعهده دارند:

1- جذب ، گوارش و توزیع پرانا ( انرژی حیاتی ) در بخش های مختلف بدن بر عهده آنهاست.

2- کنترل ، تقویت و مسئولیت درست کارکردن کالبد جسمانی و اعضای مختلف آن را برعهده دارند.

غدد درون ریز به وسیله بعضی از چاکراهای اصلی تنظیم می*شوند و انرژی می گیرند. با کنترل و دستکاری چاکراهای اصلی می توان غدد درون ریز را تحریک یا مهار کرد. تعداد زیادی از ناخوشی ها ، تا حدودی ناشی از خوب کار نکردن چاکراها هستند.

3- بعضی از چاکراها مراکز استعدادهای روانی هستند. فعال سازی چاکراهای خاص ممکن است باعث توسعه یافتن استعدادهای روانی خاص شود. برای مثال چاکراهای کف دست برای فعال کردن ،آسان ترین و امن ترین چاکراها هستند. با فعال کردن چاکراهایی که در مرکز کف دستها قرار دارند فرد می تواند توانایی خود را در احساس کردن انرژی های لطیف ، هاله درونی ، هاله تندرستی و هاله بیرونی توسعه دهد. این کار با تمرکز کردن به سادگی انجام می شود.

تمرینات و تکنیک هائی که می تواند این مراکز را فعال سازند متعدد و ویژه هستند و نیاز به کسب مهارت طی چند ماه تا چند سال است. توانائی و قدرت های حاصل از فعال شدن انرژی چاکراها ، کرامت یا سیدهی(sidhi) نامیده می شود و به معنای قدرت های روحی است. پس شناخت چاکراها به شما کمک می کند تا خود و اطرافتان را بهتر بشناسید.

هر چاکرا مربوط به جنبه های خاصی از رفتار و رشد انسانی است.

چاکراهای پایینی با عواطف و نیازهای اصلی بدن مربوطند و دارای فرکانس پایینتری هستند و طبیعت خشن تری دارند.

انرژی چاکراهای بالایی با فرکانس بالا و مربوط به اهداف و قوای معنوی و ذهنی متعالی است.

مسدود شدن جریان انرژی در چاکراها میتواند در جسم ، ذهن و روح عدم تعادل ایجاد کند. چاکراها تحت هرتاثیر خارجی واکنش نشان میدهند ، گشوده و باز یا جمع و بسته میشوند. در شفابخشی که با پاکسازی چاکراها و تعادل بخشیدن به آنها صورت می گیرد و در روشهای مراقبه ، پاکسازی انرژیهای پایین و هدایت آنها به سمت بالا ست.  

به تعبیری دیگر در بدن هر موجود زنده مناطقی برای دریافت انرژی الهی وجود دارد که به این مناطق چاکرا می گویند.

چاکرا چیست؟ ، مقدمه ای بر چاکراها - بخش اول

این مراکز امکان جریان یافتن انرژی به داخل و خارج از بدن را فراهم آورده و برای کنترل این جریان دارای مکانیسم های تنظیم کننده می باشند.

ساقه لوله ای شکل چاکراها به یک مجرای اثیری در نزدیکی ستون مهره ها پیوند میشود. این مجرا چاکرا ها را به هم پیوند می دهد و این امکان را فراهم میاورد تا انرژی ورودی به یک چاکرا عمل آورده شده و به چاکرای دیگر فرستاده شود. ضمن آنکه جریان در مجرای اثیری به سمت بالا سیر می کند این انرژی ها به تدریج پالوده ترمیشوند. این نقاط ِ پیوند همچنین از طریق غدد درون ریز در کالبد خاکی راهی ایجاد می کنند. انرژی های ورودی به این راه بر اندام های مجاور تاثیر مهمی دارد.

تعداد چاکراهای اصلی هفت بوده که در زیر شرح داده می شود و محل چاکراها رایجترین روش نام گذاری آنهاست.

 چاکرای اول کندالینی که قاعده ، ریشه ای و پایه ای نیز خوانده میشود ، درانتهای ستون مهره ها (دنبالچه)  جای دارد. محل شادابی و حیات جسمی و میل اساسی به بقا و تنظیم کننده اعمالی که بدن و جسم را نگه میدارد. غده مرکزآن غدد فوق کلیوی وعضوآن هم غدد فوق کلیوی میباشد.   این چاکرا از زمین انرژی می گیرد.

  چاکرای دوم  خاجی ، کمی پایینتر از ناف و درست زیر ناف و در جلو استخوان خاجی قرارگرفته و مرکز انرژی جنسی گیرنده و فرستنده و نَفس میباشد. مرکز درک مستقیم احساسات انسانها و تبدیل آن به یکی از مراکز ادراک ماوراء حسی است. مرکز آن غدد جنسی و عضوهای آن رانها و اعضاء تولید مثل میباشند.    

  چاکرای سوم شبکه خورشیدی ، کمی بالاتر از ناف مرکز واقعی بدن درست زیر استخوان جناغ و حجاب حاجز (دیافراگم)  قرار دارد.

محل انتقال انرژی بدن که عواطف ناخالص و تمایل به قدرت است. ناف در این چاکرا اهمییت فراوان دارد. غده آن لوزالمعده و اعضا آن معده ، کبد و کیسه صفرا میباشد.

چاکرای چهارم قلب ، درمرکز قفسه سینه و در بالای قلب قراردارد. مرکز عواطف واقعی ، برادری، شفقت ، خلوص ، عشق و رشد معنویاست و با تمام جنبه های عشق درزندگی مربوط می شود. غده آن تیموس واعضا آن قلب ، کبد ، ریه ها و گردش خون میباشد.

  چاکرای پنجم حنجره ای یا گلو ، کاراین چاکرا ارتباط بین خویش و خلاقیت است. ضمنا ً صدای کودک درون شما را به گوشتان میرساند. صدای درون از کرانه های ماوراء حسی. مرکز آن غده تیروئید و اعضا آن گلو ، ششهای بالایی ، بازوها و مسیر گوارش است.  

  چاکرای ششم ، چشم سوم ، یا "آجنا" ، در وسط پیشانی و بین دو ابروست ، که مرکز ادراکات ماوراء حسی ، پیش گویی ، تله پاتی و مرکز اراده و خرد است. مرکز روح و مرکز دیدن توسط چشم میباشد. مرکز آن غده هیپوفیز و عضوهای آن اعضاء ستون مهره ها ، مغز پایینی ، چشم چپ ، بینی و گوشهاست.

  چاکرای هفتم تاجی یا بالا سری( لوتوس) ، مخصوص بالا ترین سطح آگاهی میباشد. مرکز آن غدد صنوبری است.

 چاکرا چیست؟ ، مقدمه ای بر چاکراها - بخش اول

سایر مقالات ، مطالب و آموزش های مرتبط با چاکراها ، هاله ، کانال های انرژی و نادی ها را در "وبسایت حکمت کهن" دنبال کنید.

https://metafn.ir

https://t.me/MetaFN_499

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی