حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

آموزش نظری و عملی، عمومی و اختصاصی ، اشتراک گذاری دانسته ها و تجربیات درباره متافیزیک و علوم غریبه، علوم باطنی، فراروانشناسی، روانشناسی موفقیت و توسعه فردی ، آموزه های قانون جذب.

هرمس ، هرمس الهرامسه ، کتیبه و لوح زمردین هرمس ، اکسیر حیات و سنگ فلاسفه

کتیبه و لوح زمردین هرمس

کتیبه و لوح زمردین هرمس به زبان جادوگری و قلم طلسمات ، رمزآلود و سری نوشته شده است. هرمس در این کتیبه راز حجر کریمه را بیان میکند. جملاتی سراسر اسرار و رمزآلود که هر آنکس آن را درک کند به کشف سنگ فلاسفه نائل می آید.

دانشمندان ، متافیزیسین ها ، اساتید و جادوگران بزرگی در طول تاریخ تفسیرها یی بر معنا و مفهوم این لوح سری نوشته اند.

نخستین کسی که ادعا کرد اکسیر حیات و حجر کریمه را یافته است آلبرتوس ماگنوس بود.

وی حدود 80 سال عمر کرد در حالی که او در عصر تاریکی ها " قرون وسطی" میزیست و در این عصر به علت نبود امکانات و شرایط سخت زندگی ، متوسط عمر 30 سال بود که این شامل پادشاهان آن زمان هم میشود. جالب است که فردی در آن زمان 80 سال عمر میکند. عمر و سنی که حتی برای دوران ما هم عمری نسبتا دراز محسوب میشود.

کتیبه و لوح زمردین هرمس ، اکسیر حیات ، سنگ فلاسفه و حجر کریمه

تمامی کتاب ها و طومارهای نوشته شده در معانی و مفاهیم لوح هرمس ، توسط جادوگران هر عصر  پر است از مسائل پیچیده ، علائم عجیب جادوگری و زبان رازگونه جادوگری.

همه چیز با زمان نمادین بیان شده و معما گونه است. پائولو کوئلیو میگوید: زبان جادو زبانی است که با قلب ها و نه عقل ها سخن میگوید.

این سخن زیبا و شاعرانه ایست به نظر هم درست می آید اما در عمل بی فایده است! شما اگر صد سال هم کتب جادو را بدون راهنمایی استاد و فقط با کمک قلب تان بخوانید هیچ در نمیابید و  کسانی که این کار را کرده اند جان مایه سخنم را در میابند.

برای درک و فهم اسرار ، مفاهیم و معانی نهفته در لوح زمردین هرمس ، آشنایی تنها با زبان اسرار و سمبلیک جادوگری و قلم طلسمات کافی نیست ، اگرچه لازم و ضروری است. برای فهم و درک اسرار نهفته در این لوح و کشف و بدست آوردن حجر کریمه ، سنگ فلاسفه و اکسیر حیات ، افسونگری ، اقتدار ، خرد و حکمت لازم است.

....

جابر بن حیان ، اسحاق نیوتن ، راجر بیکن ، مایکل مایر ، فیثاغورث ، افلاطون ، بسیاری از دانشمندان و اساتید علوم باطنی عرب و نیز ایرانی و نیز غربی ها ترجمه و تفاسیری بر این کتیبه و لوح نوشته اند.

برخی تفسیر و ترجمه را بر پایه باورها و اعتقادات شخصی خود مطرح کرده اند و برخی بر پایه اسناد تاریخی و گروهی نیز بر پایه الهامات ماورایی.

در پایان دو نمونه از ترجمه ها و تفاسیر این کتیبه را درج می کنیم.

در شماره ها و نوشتارهای بعدی در خصوص لوح و کتیبه زمردین هرمس ، توضیحات بیشتر و سایر تفاسیر و ترجمه های این کتیبه را بیان خواهیم کرد.

 

ترجمه جابر بن حیان از لوح و کتیبه زمردین هرمس:

جابر بن حیان ، ترجمه لوح زمردین هرمس ، کیمیاگری ، اکسیر حیات و سنگ فلاسفه

...

 برای مطالعه متن کامل مقاله و نیز قسمت های دیگر این نوشتار به پیوند زیر مراجعه کنید. (وبسایت حکمت کهن).

 مشاهده متن کامل نوشتار (لوح زمردین هرمس)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی