حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

آموزش نظری و عملی، عمومی و اختصاصی ، اشتراک گذاری دانسته ها و تجربیات درباره متافیزیک و علوم غریبه، علوم باطنی، فراروانشناسی، روانشناسی موفقیت و توسعه فردی ، آموزه های قانون جذب.

خواص و فضیلت های دعای حضرت ادریس

اسماء ادریسی با اعراب و آداب کامل

خواص و فضیلت های دعای حضرت ادریس

در کتاب مهج الدعوه دعایی از حضرت ادریس پیامبر علیه السلام آمده است و همچنین ابن طاوس علیه الرّحمة در کتاب دعای خود می گوید که منقول از حسن بصری یافتم آنکه چون خدای تعالی ادریس علیه السلام را به [سوی] قوم او فرستاد این نام ها را به او تعلیم و وحی کرد که این نامها را آهسته و در نفس خود بگوید و آنها را برای قوم خود ظاهر نکند و خدا را به این نام ها بخواند و به برکت این دعا بود که خدای تعالی او را به آسمان به مکانی بلند برد. پس بعد از آن این دعا را به موسی تعلیم نمود و بعد از آن به حضرت محمّد مصطفی صلّی اللَّه علیه و آله و آن حضرت این دعا را در جنگ احزاب خواندند. حسن بصری گوید که: من از ترس حجّاج پنهان بودم و این دعا را خواندم پس خدای تعالی شرّ او را از من نگاهداشت و هر آینه بر من کسان او شش مرتبه داخل شدند و من این دعا را خواندم پس مرا ندیدند و خدای تعالی چشم های ایشان را از دیدن من پوشانید. راوی گوید که این دعا را جهت طلبیدن آمرزش همه گناهان بخوان. پس حاجت خود را از مطلب آخرت و دنیا سؤال کن. پس بدرستی که حاجت تو إن شاء اللَّه برآورده می شود.

نظر حضرت شیخ بهایی درباره اسماء ادریسی

از شیخ بهایی علیه الرحمه منقولست که مخلوقات و موجودات به این نام ها مسخّر گردند و دارنده این اسماء عجایب ها از او مشاهده گردد و هر که مواظبت و مداومت نماید دل و جان او روشن گردد. بنحوی که اسرار غیب بر او آشکار گردد. برای هر اسمی شرحی فرموده اند که هر کس بخواند دعای او مستجاب گردد.

و این دعا چهل اسم است و آن این است:

اسم اول- سُبحانَکَ لا اله الاّ انتَ یا ربّ کلَّ شیء‍ٍ وَوارَثَهُ وَ رازَقَهُ وَ راحِمَهُ

اگر پادشاه ،حاکم، ارباب ، و یا شخص با لا دست اواز کسی رنجیده باشد و بر او غضب نموده باشد چون به نزد او می رود این اسم را هفتاد بار بخواند و بر خود فوت کند آن غضب کرده بر وی مهربان شود و اگر کسی مداومت به خواندن این اسم نماید دل او روشن شود و رازهای مشکل بر او آسان شود و جاه مرتبه ی او بیشتر شود و اگر با غسل و لباس پاک صدوبیست و یک بار بر چیزی خوردنی بخواند و به مطلوب بخوراند چنان مطیع و مهربان بر وی شود که آرام و قرار نداشته باشد.

اسم دوم- یا لا اله الالِهَة ًَالرَّفیعَ جَلالَه

اگر کسی تنگ دست و در نظر مردم حقیر باشد بیست روز هر روز پانزده بار بخواند فراخ دستی و جلالت و وسعت در وی پیدا شود و در نظر خلق بزرگ باشد و هر که او را ببیند دوست وی شودودیگر تنگ دست و درویش نشود.

اسم سوم- یا اللهُ المَحمود ُ فی کُلّ ِ فِعالِهِ

هر که روز جمعه وضو سازد و لباس پاکی ببوشد و به مسجد جامع رود و بعد از اقامه نماز جمعه دویست بار این اسم را با خلوص بخواند و با اعتقاد درست به نیت هر حاجتی که دارد آن حاجت برآورده شود.

اسم چهارم- یا رَحْمانُ کُلِّ شیءٍ وَ راحِمَهُ

اگر کسی تند خو و بد خلق باشد و مردم از دست او در امان نباشند و بخواهی این صفت از او زایل گردد و رحیم دل شود این اسم را با مشک و زعفران بر صرب بنویسید بنام آنشخص و مادرش در منزل آنکس در جای پاکی دفن کنید. و اگر برای محبت سه روز روزه بگیرید و هر روز پانصد مرتبه این اسم را بخوانید و روز سوم بر خانه ای بروید که درب آن رو به قبله باشد و غسل نمایید و بیرون آیید و این اسم را بر کف دست خود بنویسید و در برابر آن شخص مورد نظر قرار گیرید او از محبت شما دیوانه شود.

اسم پنجم- یا حیُّ حینَ لا حَیَّ فی دَیْموُمیّةِ مُلْکِهِ وَ بَقائِهِ

اگر کسی مریض باشد و اطباء از معالجه وی عاجز باشند این اسم را بمشک و زعفران بر کاسه چینی بنویسند و با نبات و گلاب حل کنند و بر مریض بخورانند شفا یابدبفرمان خدا. و اگر کسی مداومت نمایدهرگز مریض نشود.

اسم ششم- یا قَیّومُ فَلا یَفوُتُ شَیءٌ مِن عِلْمِهِ وَ لا یَؤُُدُهُ

اگر کسی بد فهم و کم ذهن باشد و همه چیز را فراموش کند و یاد نگیرد بمدت چهل روز هر روز به تعداد بیست و یک و یا بیست و هفت بار این اسم را بخواند دل وی منور گردد و هر چه بشنود و بخواند فی الفور یاد بگیردو دیگر فراموش نکند. و اگر کسی گمشده ای دارد روز شنبه صدوبیست بار بخواند چون بخواب رود کسی در خواب نشانی از گمشده وی بدهد هر کس مداومت نماید هر گز دزد بر او نزدیک نشود.

اسم هفتم- یا واحِدَ الْباقی اَوَّلَ کُلِّ شیءٍ وَ اخِرَهُ

چون کسی فکر های باطل و خیالباف بسیار باشد و بدین سبب ناراحت باشد اگر این اسم را بسیار بخواند نجات می یابد و اگر کسی ازچیزی یا کسی خوف و ترس داشته باشد قبل از نماز ظهرغسل کند ونماز خواند چون فارغ شود پنجاه بار این اسم را بخواند ازترس و خوف دشمن ایمن گردد ودشمن بروی مهربان شود.

اسم هشتم- یا دائِمُ بِلا فَناءٍ و لا زَوالٍ لِمُلْکِهِ وَ بَقائِهِ

اگر کسی بخواهد که در کارها ثابت قدم باشد بنیت آن سه روز روزه بدارد هر روز با وضو سیصد بار این اسم را بخواند خداوند حاجت او را روا کند اگر کسی بخواهد در مقامی همیشه ثابت بماند این اسم را در نگین زرین بنگارد و در انگشتر کند درو شرف آفتاب باشد  دولت و رفعت او مستدام بماند.

اسم نهم- یا صَمَدُ مِن غَیرِ شِبهٍ فَلا شَیءَ کَمِثلِهِ

اگر در میان زن و شوهر سازگاری نباشد این اسم را به مشک و زعفران بر کاسه چینی نوشته و به آب چشمه بشویند و آن آب را بیاشامند مهربانی پیدا شود و هر گز خصومت نکنند.

اسم دهم- یا باریءُ فَلا شَیءٍ کُفُوُهُ بَدانیَهِ وَ لا اِمْکانَ لِوَصْفِهِ

اگر کسی بخواهد زبان بد گویان بر وی بسته شود و در حق وی بدی نتوانند بکنند باید از سه مثقال سرب لوحی بسازد و این اسم را با اسم بد خواهان مورد نظر و اسم مادرانشان را در آن لوح نقش کند و در شکم ماهی نهد و در زیر زمین دفن کند زبان ایشان بر وی بسته شود.

دعای حضرت ادریس پیامبر

اسم یازدهم- یا کَبیرُاَنتَ اَلَّذی لا تَهتَدی الْعُقوُل لِوَصفِ عَظَمَتِهِ

اگر کسی از دشمن گریخته باشد باید هفت روز روزه بدارد و ترک حیوانی کند (چیزی که از حیوان است نخورد و در آن نخوابد ) و هر روز هزار بار این اسم را بخواند چون چنین کند دشمن وی مقهور گردد. و اگر کسی قرض دار باشد به این اسم مداومت کند قرض او ادا شود.

اسم دوازدهم-یا باری النّفُوُسِ بِلا مِثالٍ فَلا مِن غَیْرهِ

هر کس این اسم را بخواند و یا بنویسد و با خود دارد از مریضی ایمن باشد و اگر بر کسی نظر زده باشند و یا جادویی کرده باشند بر لوح هفت جوش نقش کند و با خود دارد جادو از وی برود و نظر از وی دفع شود و وسعت رزق و خوشدلی بر وی روی آورد.

اسم سیزدهم- یا زاکی الطّاهِر مِن کُلِّ افَـةٍ بِقُدسیةٍ

اگر کسی هفت روز روزه بگیرد طوری که آخرین روزه به چهارشنبه بیافتند همه روز غسل کند و لباس پاکیزه بپوشد و در مکان خلوت هر روز یک هزاروپنجاه و یک بار این اسم را بخواند و در اطراف خود خطی بکشد و بخور خوش بسوزاند چون روز آخر که چهارشنبه باشد از دعوت فارج شود هفت نفر مسخّر و مرید وی شوند و آنچه فرمان دهد آنها اطاعت کنند بشرط آنکه در این ایام از جمیع معاصی اجتناب کند و ترک حیوانی نماید.

اسم چهاردهم- یا کافی المُوَسِّعُ لِما خَلَقَ مِن عَطایافَضْلِهِ

اگر کسی حاجتی یا امیدی از کسی دارد که او قبول نمی کند این اسم را با مشک و زعفران بر پوست آهو بنویسد و در خانه آنکس دفن کند مراد وی بزودی برآید.

اسم پانزدهم- یا نَقیّاً مِنْ کُلِّ جوُدٍلَم یَرْضَهُ وَ لَم یُخالِط فِعاله.

 اگر کسی در دست ظالمی گرفتار باشد و به خواندن این اسم مداومت کند از برکت این اسم از دست آن ظالم رها شود.

اسم شانزدهم- یا حَنّان ُ انْتَ الّذی وَسِعْتَ کُلَّ شَیءٍ رَحْمَة ً وَعِلْماً.

 اگر کسی کارش بسته شود و از دست و پا و زبانش هیچ کاری بر نیاید باید هفت روز ترک حیوانی نماید و هر روز در جای خلوت این اسم را صدوده مرتبه و یا هزارویک نوبت بخواند باذن خدا کار و گشاده گردد.

اسم هفدهم- یا مَنّانُ ذوالاحیان ِ قَدْ عَمّ َالخَلایِِقَ مِنهُ وَ فَضْلُهُ.

اگر کسی تنگ دست و فقیر باشد به این اسم مداومت کند فقر و پریشانی از وی زایل گرددو از تنگ دستی خلاص شود .

اسم هجدهم- یا دَیّانَ العِباد فَکُلٌّ یَقوُمُ خاضِعاً لِهِیْبَةِ وَ رَغْبَةِ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 اگر کسی امانتی مهم را در جایی بگذارد و این اسم را نوشته در لای آن امانت بگذارد از آفت و خیانت محفوظ ماند اگر بر پارچه ی حریر بنویسد خیلی خوب خواهد بود.

اسم نوزدهم- یا خالِقَ مَنْ فِی السَّموات وَالاَرَضین َ وَ کُلٌّ اِلََیْهِ مَعادُهُ.

 اگر کسی غایبی داشته باشد این اسم را پنج هزار بار بخواند بزودی آن غایب مراجعت نماید و در آمدن بی قرار باشد.

اسم بیستم- یا رَحیمُ کُلّ ِ صَریخٌ وَ مَکْروُبٍ وَ غِیاثَهُ وَ مَعاذَهُ.

اگر کسی خواهد شخصی را دوست و شیفته ی خود کند بنحویکه او آرام و قرار نگیرد این اسم را به مشک و زعفران و گلاب بنویسد بنام او و مادرش و بنام خود و مادرش و هزار بار این اسم را به همین نام ها نیت کرده و بخواند و نوشته را در آب اندازد.

002.gif مطالعه متن کامل نوشتار در وبسایت حکمت کهن.

 

»»»   از اینجا مطالعه فرمایید.

 https://metafn.ir/1399/06/05/%da%86%d9%87%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d8%a7%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%b3%db%8c-%d8%b4%d8%b1%d8%ad-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d9%88-%d9%81%d8%b6%db%8c%d9%84%d8%aa-%d9%87%d8%a7-%d8%8c-%d8%a7%d8%b9%d8%b1/

 مطالعه متن کامل مقالات و مقالات مرتبط و مشابه در وبسایت حکمت کهن

 

تکنیک تضمینی فعالسازی 100% و کامل چاکراها و چشم سوم

دانلود تکنیک و روش تضمینی ، کامل و 100% چاکراها و چشم سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی