حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

آموزش نظری و عملی، عمومی و اختصاصی ، اشتراک گذاری دانسته ها و تجربیات درباره متافیزیک و علوم غریبه، علوم باطنی، فراروانشناسی، روانشناسی موفقیت و توسعه فردی ، آموزه های قانون جذب.

درباره هنر عفو و بخشش ، ببخش ، رها کن و سپاسگزار باش ، تکنیک های بخشایش

درباره هنر عفو و بخشش

هنر عفو و بخشش

کیست که نیش خیانت و رفتار ناشایست و یا سوءاستفاده و شیادی را تحمل نکرده باشد؟ کیست که از نتیجه خشم و غضب و بیماری آگاه نباشد ، همه ما سخت به نتیجه این اعمال آگاهیم ، اما دیگران این طور نیستند. نتیجه آخرین تحقیقات نشان می دهد که یادیگیری و آموختن گذشت و عفو در زندگی و گذشت در مورد کسانی که باعث رنجش ما می شوند ، می تواند ما را به ژرفای روحمان رهنمون شود و به سودی سرشار نایل آید. این راهی است نو و بی تنش برای صیانت نفس و راهی برای مقابله با فشارهای عصبی و شاید مهمترین راه بهبود سلامت باشد.

درباره هنر عفو و بخشش ، ببخش ، رها کن ، سپاسگزار باش ، تکنیک های بخشایش

کنفرانسی که در شهر آتلانتا برگزار شد ، متجاوز از چهل محقق نتایج آخرین تحقیقات و یافته هایشان را درباره گذشت و عفو در بوته نقد و بررسی گذاشتند که چطور به آرامش دست یابیم.

یکی از بررسی ها نشان می دهد که ما با چشم پوشی نسبت به اشتباهات دیگران و لجوج نبودن و رشک نبردن می توانیم رنج ها و آلامی که در طول زندگی به وجود می آید ، را کاهش داده و التیام بخشیم .

یافتن راه حل هایی برای آنچه که مانع از گذشت و اغماض ما نسبت به یکدیگر می شود ، و نیز راه حل نزاع و کشمکش های طولانی و تداوم آنها در میان زنان از جمله موارد دیگر است .در واقع ما می بایست گذشت را جایگزین این کدورت ها کنیم. یکی از مسایلی که به طور اجمالی مورد بحث و بررسی واقع شده ، تحقیقی است که در کمپینی برای مرکز تحقیقات عفو و گذشت صورت گرفته ، آنها از MRI برای ثبت و کاوش در مغز و فعالیت های آن استفاده کرده اند تا دریابند ، مغز انسان چطور درباره مسایلی مثل آشتی فعالیت می کند. در این تحقیقات به این نکته پی برده اند که در قسمت چپ مغز و قسمت های به هم چسبیده بین شیارهای آن فعالیتی در جریان است به نام مرکز دماغی و دارای تو رفتگی هایی می باشد ، همه ما در مغزمان دارای چنین بخشی هستیم که به آن گذشت می گویند.

درباره هنر عفو و بخشش ، ببخش ، رها کن ، سپاسگزار باش ، تکنیک های بخشایش

همچنین در قسمت فوقانی مغز بخشی است به نام مرکز احساسات ، این بخش سعی در پاکروبی و ترمیم بخش هایی دارد که ما در خلال زندگی روزمره مان دچار عصبیت و یا آسیب های جسمانی می کند.همچنین این بخش کمک به بهبودی روح و جسم ما می کند و سبب ترمیم بخش هایی می شود که آسیب دیده اند.

ولی ما چطور این کار را انجام می دهیم ؟ و معنی و رابطه آن با عفو و گذشت چیست ؟

 لاسگین مدیر پروژه عفو و گذشت دانشگاه استفورد و نویسنده کتاب "گذشت به خاطر خوبی یکسان است" تاکید بسیار دارد بر این که گذشت و عفو الزاما به معنای چشم پوشی کامل از گناه کسی نیست و نباید فرد را کاملا گناهکار قلمداد کرد، بلکه می بایست هر دو طرف منازعه را مقصر دانست .

داوطلبانی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند بر این امر صحه می گذارند. همچنین این پژوهش نشان می دهد به لحاظ شرایط روحی و جسمانی این افراد شاداب ترند و خواب بهتری دارند. لاسکین می گوید : هیچ چیز کشنده تر از این نیست که با ما رفتاری توام با خشم و غضب یا با حالتی تند و گزنده صورت گیرد.

به این دلیل است که ما از هر واقعه ای به شدت روی گردان می شویم ، کینه و عدواتی که تدریجا به وجود می آید خونمان را به جوش می آورد و تبدیل به یک معضل لاینحل می کند. در این لحظات است که بدن ما هورمون های آدرنالین و کورتیزول را با شدت هرچه تمام تر و بلادرنگ منتشر می کند ، قلب ما به تپش افتاده ، نفسمان به شماره می افتد و صدای ضربان قلبمان را در شقیقه مان می شنویم. به همراه این فعل و انفعالات است که قند عضلات را به گردش در می آورد و عامل موثری در لخته شدن سریع خون می شود. در عین حال همه اینها آسیبی به ما نمی رساند ، اگرچه در یک آن اتفاق می افتد (همچون حادثه ای ناگوار در بزرگراه ). اما خشم و غضب بمثابه حادثه ای بی انتهاست و بازگشت هورمون ها به مفهوم حفظ ما در برابر این سموم منتشره است .

درباره هنر عفو و بخشش ، ببخش ، رها کن ، سپاسگزار باش ، تکنیک های بخشایش

در اثر افسردگی ، کورتیزل باعث بی نظمی در سیستم ایمنی بدن می شود. بروس مک اوین ، مدیر آزمایشگاه عصب شناسی غدد مترشحه داخلی از دانشگاه راکفلر در نیویورک سیتی می گوید :

کورتیزول سبب کاهش توانایی های مغز می گردد که این امر منجر به ضعف عمومی بدن و کاهش ظرفیت حافظه می شود. همین عامل نیز باعث افزایش فشار و قند خون گشته ، انسداد شریان ها را سبب می شود و نهایتا به بیماری های قلبی منجر می گردد.

با ورود گذشت چنین به نظر می رسد جریان هورمون ها متوقف می شود .در بررسی که از طرف انجمن روان تنی آمریکا ارائه شده ، محققین دانشگاه ویسکانسین -مدسن 36 نفر سرباز کارآزموده مرد را استخدام کردند که دچار بیماری انسداد سرخرگ شرایین قلب شده بودند. بیماری بعضی از آنها به جنگ مربوط می شد ، بعضی مرتبط با زناشویی و خانوادگی و بعضی مربوط به مشکلات کاری و یا آسیب های روحی دوران طفولیتشان بود. نیمی از این مردان با تمرین و ممارست عفو و گذشت را آموزش دیدند تا به حالت اولیه اشان بازگردند، اما موثر واقع نشد ، زیرا موافق چنین کاری نبودند ، اما نیمی دیگر که آموزش دیدند مشاهده شد که خون بیشتری در قلبشان جریان یافته است.

دقیقا می توان با فکر کردن راجع به حل یک مشکل روحی برآن فائق آمد. شارلوت ون این ویت ولت روانشناس ، از کالج هوپ واقع در هلند و میشیگان در یک بررسی 2001 نفری به نتایج مهمی دست یافت. این نتایج حاکی از آن است که از میان دانشجویان مورد بحث 71 نفر زندگی توام با ریا و همراه با توهین و تحقیر ، خیانت و افشای اسرار به دست افراد فامیل و دوستان داشتند. چنین گفته شده که فرض گذشت در مورد مجرمین ، همین موضوع را تایید می کند و تجربه ثابت کرده که میزان فشارخونشان 2 درصد کمتر ، زمانی به وجود می آید که آنها به لجاجت فکر می کنند. ویت ولت می گوید: ظهور عفو وگذشت می تواند پادزهر بسیار قوی برای رفع خشم و غضب باشد ، که سریعا مانع بالارفتن فشارخون و عدم افزایش خطر بیماری قلبی می شود .

بسیاری از ما علیرغم منفعتی که عفو و گذشت برای ما دارد حتی نمی خواهیم به یک خصیصه آن بیندیشیم. ویت ولت می گوید که این اشتباه بزرگی است : تعلیق رنج و آلام برای ماه ها و سال ها ، بدین معنی است که ما خود را ملزم به تداوم آن کرده ایم و همین باعث باقی ماندن خشم و غضب ماست.

لاسکین می گوید : حل این قبیل مسائل مانند خشم و غضب با جایگزینی یک حس خوب و مثبت به جای یک حس بد یا دشمنی راحتی و آرامش بیشتری را در شما بوجود می آورد و در نتیجه سبب افزایش سلامتی شما می گردد. وی 17 نفر را از ایرلند شمالی که به خاطر خشونت ، ارعاب و تهدید با اقوام نزدیکشان قطع رابطه کرده بودند مورد بررسی قرار داد و دریافت که آنها 40 درصد دچار بیماری های روحی و روانی و 35 درصد دچار سردرد و بی خوابی شده اند ، لاسکین به مدت یک هفته به آنها آموخت تا گذشت را تجربه کنند.

جین سی فر ، روان درمانگر اهل نیویورک سیتی و نویسنده کتاب "بخشیدن و نبخشیدن" می گوید:

اگرچه بعضی از تصمیم گیری ها و مصالحه های مردم گاه راه حل صحیحی محسوب نمی شو ، اما در صورتی که شما نگران موقعیت کینه توزانه ای نباشید ، آنگاه می توانید به آرامش دست یابید. هیچ حد معینی برای حل مسئله سنگدلی وجود ندارد.

درهر صورت اگر شما خشم خود را فرو بنشانید ، عفو و گذشت توان بیشتری می یابد و هنگامی که قادر به تغییر گذشته نیستید ، مشکلات را در نوردید و به خرسندی ، سلامتی و تندرستی در آینده رهنمون شوید.

 در خاتمه پنج راهی را که ما را به آرامش می رساند چنین می توان برشمرد:

1- بر گناه و واقعیت تمرکز کرده بیندیشید.

2- چشمانتان را به روی واقعیت اطراف نبندید و همواره سعی کنید به درک آنچه شما را به سوی آن سوق می دهد ، نایل آیید.

3- حقیقت احساسات خود را بکاوید و سعی در فردی کردن آن نکنید ، زیرا تنها شما نیستید که آسیب می بینید.

4- تنها بر رفتار آزار دهنده افراد پافشاری نکنید.

5- به خاطر خودتان ببخشید نه به خاطر کسی دیگر. (اما پیش از اینها به خاطر خدا ببخشید تا بخشش را بیاموزید).

"به خاطر خدا ببخشید تا بخشش را بیاموزید"


 برای مطالعه مقالات بیشتر در موضوع "تکنبک های بخشایش" - "کارما" - "چرخه کارما" و ... به وبسایت حکمت کهن مراجعه فرمایید.


درباره هنر عفو و بخشش ، ببخش ، رها کن ، سپاسگزار باش ، تکنیک های بخشایش

آموزش عملی برونفکنی کالبد اختری و پرواز روح ، تخلیه روح و ورود به خواب دیگران   آموزش عملی فعال سازی چاکراها و جشم سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی