حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

علوم باطنی و ماوراء ، علوم غریبه ، فراروانشناسی ، موفقیت و توسعه فردی ، قانون جذب ، طب مکمل

حکمت کهن

آموزش نظری و عملی، عمومی و اختصاصی ، اشتراک گذاری دانسته ها و تجربیات درباره متافیزیک و علوم غریبه، علوم باطنی، فراروانشناسی، روانشناسی موفقیت و توسعه فردی ، آموزه های قانون جذب.

رازهای زندگی برای آرامش ، نشاط و شادی

رازهای زندگی

آرامش ، نشاط و شادی

و کمک به رفع تشویش و نگرانی

در دنیای پر اضطراب امروز ، آرامش و راحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آن تنها آرزو کافی نیست. بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آنچه گفته می شود برخی تکنیک های روانی شناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی ، آرامش ، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد:

֍ راز اول: با خدا ارتباط برقرار کنید.

حداقل نیاز روح انسان به خدا مانند احتیاج نوزاد به مادر است. به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است ، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است.

֍ راز دوم: از آنچه هستید ، راضی باشید.

بدن وسیله زندگی است نه جوهر آن. آنقدر که ما انسانها با ظاهر جسمی خود مشخص می شویم ، یک درخت با تنه اش مشخص نمی شود. تجربیات ما باید مثل درخت به ما شکل بدهد. ولی اینکار را نمی کند. فقط جوهره و وجودمان است که با شرایط محیط از بین نمی رود. رسالت اصلی ما در این دنیا بیدار شدن و بیدار کردن است و زندگی ما به منزله یک سفر است و هدف نیست. منظور از بیداری فعال شدن در همه ابعاد وجود و همه زوایای زندگی است. مانند بیداری جسمی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... در یک کلام "بیداری الهی".

֍ راز سوم: مثبت فکر کنید.

یاد بگیرید که احساس هایتان را از طریق افکار مثبت مهار کنید. به دقت افکارتان را زیر نظر بگیرید و هنگامی که یک فکر منفی هجوم می آورد ، خودتان را وارسی و به جای آن یک فکر مثبت جایگزین کنید.

֍ راز چهارم: بر آرامش درونی تمرکز کنید.

در دل توفان هم ، آرامش نهفته است. مهم نیست در چه زمانی. هرچه مسائل پر دردسرتر به نظر آید و هر چقدر که بخواهیم کارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم باید فقطه به خلوت گاه درون خویش برگردیم و آرامش درونی پیدا کنیم. چشمانتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی را درون خود تصور کنید. نور سفیدی فضای دلتان را آرام می کند. سپس بر این آرامش حاصل شده تمرکز کنید.

֍ راز پنجم: قضاوت خود را به تاخیر بیندازید.

تمام حوادث برای ما پیامهایی دارند که سبب تکامل روحمان می شوند. بسیاری از این وقایع فراسوی درک ما و جز‌ اسرار الهی است و تلاش برای فهم رحمت خداوند با هوش محدودمان مانند سنجش اقیانوس با پیمانه است. اگر شما به ظاهر چیزی را از دست می دهید معادل آن شی و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد و تمام آنها برای تکامل و زیبایی شما هستند.

֍ راز ششم: صفتهای مثبت خود را افزایش دهید.

از غیبت ، تهمت ، قضاوت نسنجید درباره افراد یا حوادث ، حسادت ، کینه ، دروغ و .. خودداری کنید. زیرا کسی که با انجام دادن این گونه اعمال با تراکمی از نیروهای منفی عذاب می کشد خودتان هستید.

زمانی که به دیگران خوبی و کمک می کنید تجمعی از نیروهای مثبت به دور خودتان فراهم می آورید و این نیروهای مثبت باعث آرامش و شادی شما می شوند.

.....

002.gif مطالعه متن کامل نوشتار در وبسایت حکمت کهن.

 

»»»   از اینجا مطالعه فرمایید.

  https://metafn.ir/1399/04/08/%d8%b1%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%b4-%d8%8c-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d8%b7-%d9%88-%d8%b4%d8%a7%d8%af%db%8c/

 

 مطالعه متن کامل مقالات و مقالات مرتبط و مشابه در وبسایت حکمت کهن



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی